Első hely a Google keresőjében?

0 Comments

Minden vállalkozónak az a vágya, hogy cégét a Google találati listájának első oldalán lássa.

Hogy miért? Mérések szerint az összes keresési forgalom 71 (más forrás szerint akár 92) százalékát a Google első oldala adja, és mindössze hat százalék kattint a második lapra. Rossz hír, de evidens: nem lehet mindenki első, főként, hogy egyes kulcsszavak esetében különösen erős a verseny. A keresőmarketing részterületeinek sikeres alkalmazásával azonban láthatóvá válhatunk.

Sokan indítanak fizetett hirdetést, AdWords-kampányt, hogy organikus találatok alatt/felett/mellett feltűnjenek. Ha viszont nem eléggé pontosak a kiválasztott kulcsszavak, vagy a landing page (érkezési oldal) túl általános, esetleg valami miatt riasztó – arról korábban itt volt szó, hogyan nem ajánlatos írni –, a potenciális vevő szépen csendben továbbállhat. Ebben az esetben a hirdető pénze fogy, amennyiben kattintások után fizet a keresőóriásnak (CPC-alapú hirdetések), vásárlás ugyanakkor nem realizálódik, ha például a felhasználó azt tapasztalja, hogy az általa keresett kifejezésre kattintva egyszerűen nem az a termék jelenik meg, amit keres, vagy bonyolult lenne megtalálnia.

Hogyan lehet előrébb jutni a Google organikus listáján, tehát nem fizetett hirdetések által? Az alábbi, keresőoptimalizálás (SEO) alá tartozó on-page (más néven on-site) és off-page (off-site) tényezőkkel javíthatod honlapod helyezését:

– rendszeresen frissülő, egyedi, értékes tartalom (duplikáció nélkül)

– releváns kulcsszavak használata (de nem szabad halmozni vagy túlzsúfolni)

– metaadatok és címek kitöltése (a keresőrobotok, más néven keresőpókok ezeket indexelik)

– oldaltérkép (sitemap) feltöltése

– SSL-tanúsítvány megléte (a Google preferálja a biztonságot, és a látogatók is megbízhatóbbnak tartják a https kezdetű linkeket)

– gyors betöltési sebesség és reszponzivitás (a képek méretének és az átirányítások számának csökkentése, mobilra optimalizált nézet fejlesztése)

– beszédes URL-ek (megkönnyítik a navigálást az indexelést végzők és a felhasználók számára egyaránt)

– releváns oldalak összekapcsolása belső linkekkel (a feltérképezést segítik, illetve az olvasókat hosszabb ideig marasztalhatják)

– linképítés (ha jó minőségű honlapok elhelyezik maguknál a mi weblapunk linkjét, azzal azt mutatják, hogy bizalmat szavaztak nekünk, és ezt a felhasználókon kívül a keresőrobotok is értékelik)

– domain erőssége (idetartozik többek között a domainnév kora, amelyre nem vagyunk befolyással)

– közösségi médiában megosztott tartalmak (elősegítik a webhely forgalmának növelését)

Habár lehetetlen megjósolni, hányadik helyen fog oldalunk végezni, a keresőoptimalizálás technikai aspektusát többféleképpen tudjuk mérni, illetve nyomon követni. Itt van például a SEO Site Checkup, amely ingyenesen is használható, amennyiben megelégszünk az alapfunkcióval és a napi egyszeri lekérdezéssel.
És hogy miként kapcsolódik mindezekhez a szövegírás? A szövegírás és a keresőoptimalizálás összefüggéséről és a minőségi szövegekről a következő bejegyzésben ejtünk szót, amit a szovegirotkeresek.hu blogján olvashatsz majd.

Categories:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .