telefonszám

+36-70-60-90-209

A szövegírás és a SEO kapcsolata

A szövegírás és a SEO kapcsolata

Az előző blogbejegyzésben a keresőoptimalizálásról (SEO) ejtettem szót, most pedig, ahogy ígértem, következzen az, hogyan kapcsolódik a szövegírás a SEO-hoz. A vizualitás korát éljük, így sokan gondolhatják – főként a fiatalabbak, ahogy az unokaöcsémmel történt üzenetváltásból kiderült –, hogy nincs feltétlenül szükség az írott szövegre, így annak minőségére is kevesebben fektetnek hangsúlyt. Ez valamennyire igaz, lásd az online és a nyomtatott sajtó közötti minőségbeli különbséget. Azonban nagyon nem mindegy, hogy a cégbemutatót Mancika, a titkárnő írja meg, vagy egy értékesítői vénával bíró copywriter. Habár Mancika sikeresen eladhatja megunt holmijait a Jófogáson, ebből még nem következik, hogy a vállalkozás ügyfeleit is meg tudja szólítani, ráadásként pedig (szinte) makulátlan helyesírással van megáldva.

Szövegek voltak, vannak és lesznek

Ha telenyomod képekkel és videókkal a céges csatornákat, akkor is muszáj bepötyögni valamit a hírlevélbe, az (online) katalógusba, a szórólapra, a honlap metadataiba, a videó leírásába, a posztokba, és akkor még mindig nem beszéltünk a cégbemutatóról és a termékleírásokról. Attól még, hogy valaki ezekről nem tud, vagy átsiklik felettük, léteznek. Sőt fontosak. Nincs két egyforma szöveg, mert ahogy nem ugyanolyan stílusban írunk barátainknak, a lépcsőházi gondnoknak, édesanyánknak és orvosunknak, a témakör is változik. Az erőszakos rábeszélés pedig jó eséllyel elriasztja azokat, akiktől azt várjuk, hogy szíves örömest megnyitják előttünk pénztárcájukat.

Biztosan találkoztál már nyájas képű javasasszonnyal a pesti vagy más nagyvárosi utcán, aki papírpénzért cserébe elmondta volna jövődet – visszajárót és számlát persze nem ad –, amint azonban udvariasan visszautasítod, hetedíziglen elátkoz addig, amíg a következő utcasarokra érve egyszer csak már nem hallod az ájvékolást. Hasonló a helyzet akkor, ha jövőbe látás helyett más szolgáltatást vagy terméket árulsz, és lerí rólad, hogy görcsösen tukmálsz.

Ahhoz, hogy honlapodra kattintsanak, elkerülhetetlenek a kampányok és az ajánlások, de ezek sem garantálják a sikert, amennyiben weboldaladon rosszul fogalmazod meg, mennyire jó dologgal is foglalkozol. Nem csak a rámenősségről van szó. Lehet az irományod túl jellegtelen/rosszul elhelyezett/olvashatatlan/körülményes/bizonytalan/kishitű/ismétlődő/pocsék helyesírású ahhoz, hogy végül az első megtekintett oldal után elkattintsanak, netalán a konkurencia mellett döntsenek. Erőlködés nélkül kell(ene) természetesnek és egyedinek hatnod, a célközönség igényeihez igazítva mondandódat – és ez az, amiben egy szövegíró segíthet.

A tartalom számít, hacsak nem robotoknak írsz

Habár szorosabban a tartalommarketinghez tartozik, a SEO nem létezik és nem működhet szövegírás és folyamatosan frissített tartalmak nélkül. Nem elég kulcsszavakkal telezsúfolni honlapunkat, azokat elengedhetetlen értelmes, releváns, összefüggő és figyelemre méltó mondatokba rendezni. Ugyanis webszöveget sem a Google-nak és robotoknak, hanem a felhasználóknak írunk. A tartalommarketing célja, hogy releváns és minőségi tartalmakkal tartsuk fent az érdeklődést, és ezáltal hosszú távon eladást generáljunk. Nem elég tehát, hogy azt gondoljuk, kiváló az általunk kínált termék – ezt általában MLM-es bullshitekben szokták emlegetni –, annak előnyeit tanácsos hangsúlyoznunk. Sőt hitelesen közvetítenünk, mintha nem reklámoznánk, csupán informálnánk. Ahhoz viszont, hogy a Google ránk találjon, a célközönség ismeretén túl kulcsszavakkal is kalkulálnunk szükséges. Ezek ismeretében pedig rendszeres időközönként értékes mondanivalóval kell írott formában szolgálnunk.

Mitől vagyunk mi mások?

Kótis Nikoletta szövegíró

Számos ügynökség és szabadúszó foglalkozik írással és tartalommarketinggel, közülük többen vállalják honlapok tartalmának javítását, webszövegek nyelvi lektorálását. A szövegírót keresek elnevezésű honlap két közreműködője, a szövegíróként dolgozó Niki (jelen sorok szerzője) és az évtizedes korrektori múlttal rendelkező Vanda (jelen sorok plasztikai sebésze) abban különbözik ezektől a cégektől, hogy nálunk nincs futószalag, kiszervezett munka és egyenetlen teljesítmény (na jó, rossz napjaink nekünk is vannak), mivel minden szöveg a mi gondoskodó szárnyunk alatt születik meg.

Cseh VandaAmiben egyikünk kevésbé jó, a másik támogatja, kiegészíti. Proaktívak vagyunk, és nem elégszünk meg a kötelező minimummal. Mi nemcsak szöveget írunk, hanem megszerettetjük a termékeidet. Nemcsak korrektúrázunk, de elérjük, hogy vevőid a hibák kiszúrása és a hiányérzet gyötrő fájdalmának megélése helyett mondanivalódra fókuszáljanak.

Bizonytalan vagy valamiben? Örömmel válaszolunk kérdéseidre, csak írj az info@szovegirotkeresunk.hu-ra. Ha nem tudjuk elsőre a megoldást, utánajárunk. Várjuk jelentkezésed!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó cikkek